Skip to main content

Postępujący proces cyfryzacji i optymalizacji obejmuje coraz więcej obszarów naszego życia zawodowego. W wielu firmach do tej pory proces składania wniosków odbywa się poprzez papierowe wypełnienie wniosku a następnie dostarczany jest on do kadr, gdzie ręcznie wprowadzany jest do systemu. Aby zcyfryzować i przyspieszyć ten proces producenci czołowych systemów ERP w Polsce stworzyli moduły odpowiedzialne za tak zwaną ,, samoobsługę pracowniczą”.

Czym jest samoobsługa pracownicza?

Samoobsługa pracownicza po odpowiednim skonfigurowaniu i połączniu z modułem kadrowo płacowym pozwala na między innymi elektroniczne wysyłanie wniosków urlopowych, ale nie tylko! System ten pozwala na składanie różnorakich wniosków (nawet indywidualnie spersonalizowanych pod daną firmę), pracownicy mają dostęp do swoich pasków wypłat oraz całej swojej kartoteki kadrowej. Możliwy jest równie podgląd kalendarza pracy.

Wnioski wystawione wystawiane (na komputerze / telefonie) na drugim krańcu świata w mgnieniu oka trafiają do działu kadr. Istnieje również stworzenie struktury podległościowej według której pracownik może dostać urlop poprzez wybór i akceptację zastępcy lub/i przełożonego. System ten zdecydowanie przyspiesza obieg dokumentów wewnątrz firmy, oszczędzając papier i czas jaki musimy poświęcić na fizyczne dostarczenie wniosku.

enova365 i Pulpit Pracownika / Kierownika

W ramach samoobsługi pracowniczej, enova365 oferuje tak zwane Pulpity Pracownicze oraz Pulpity Kierownicze. Pulpit Pracownika wraz z Pulpitem Kierownika to nowoczesne oraz komfortowe narzędzie samoobsługi pracowniczej. Aplikacja umożliwia pracownikowi wgląd do własnych danych kadrowych, informacji dotyczących czasu pracy oraz wykorzystania limitów urlopowych. Pracownik z poziomu pulpitu może wystawiać i przesyłać wnioski urlopowe, przeglądać dane dotyczące wypłat oraz deklaracji podatkowych.

Pulpity Kierownicze umożliwiają kierownikowi zarządzanie wnioskami urlopowymi podwładnych osób. Wnioski mogą zostać zaakceptowane, odrzucone lub pozostawione w obecnym stanie. Kierownik ma możliwość podglądu listy badań i szkoleń BHP co pozwala sprawdzić, czy podległy zespół posiada wymagane kwalifikacje. Ma wgląd w nieobecności, możliwość planowania czasu pracy oraz informację o nadgodzinach. Lista zadań pozwala na koordynację zadań i wgląd w zadania podległego zespołu.

Comarch HRM jako optymalne uzupełnienie kadr i płac

Aplikacja Comarch HRM (Human Resources Management) pozwala na efektowne zarządzanie pracownikami w Twojej firmie. Comarch HRM to aplikacja która wspiera HR, z której można korzystać z poziomu przeglądarki internetowej lub / i aplikacji mobilnej. Comarch HRM to pulpit każdego pracownika, z poziomu którego ma możliwość zarządzania swoimi nieobecnościami, urlopami, delegacjami. System wspiera też procesy związane z planowaniem pracy podległego zespołu, a także daje sposobność prowadzenia procesów związanych z rozwojem zawodowym pracownika.

Dzięki pełnej integracji z modułami kadrowo-płacowymi systemów Comarch ERP program daje możliwość m.in. na skuteczne zarządzanie czasem i planem pracy, pracą zdalną, kwalifikacjami zespołu, urlopami, nieobecnościami i delegacjami oraz na prowadzenie elastycznego systemu oceny pracy personelu.

Chce wdrożyć system do samoobsługi pracowniczej – co muszę zrobić?

Wdrożenie systemu do samoobsługi pracowniczej zalecane jest firmom które posiadają licencje na moduły kadrowo płacowe. Posiadanie wyżej wymienionych modułów jest konieczne do zasilenia pulpitów o wymagane informację a także jest miejscem do którego spływają wszelkie informację.

Kolejnym krokiem jest określenie ilości pracowników / kierowników którzy będą korzystać z oprogramowania oraz zakresu jaki ma dawać. Pozwoli to odpowiednio dopasować ilość jak i rodzaj licencji potrzebnych do uruchomienia usługi.

Czy firma POLKAS wdraża samoobsługę pracowniczą?

Tak, wdrażamy oprogramowanie tego typu. Dzięki naszym specjalistom posiadającym doświadczenie jak i wiedze w obszarze kadrowo płacowym możemy zagwarantować że wdrożone oprogramowanie będzie zgodne z przepisami obowiązującego prawa oraz dostosowane zostanie zgodnie z Państwa wymaganiami.

Jeśli zainteresował Państwa temat i chcieliby Państwo poznać więcej szczegółów zapraszam do kontaktu na adres erp@polkas.pl lub pod nr telefonu 12 634 05 44.