Ochrona przed nieuprawnionym ujawnieniem lub kradzieżą danych gromadzonych przez firmy, zarówno tych objętych sankcjami ustawowymi (np. przetwarzane dane osobowe), jak i poufnych informacji wewnętrznych, czy unikalnego know-how jest priorytetem wielonarodowych korporacji, które wydają na ten cel miliardy dolarów rocznie. Co więcej, wśród mniejszych firm zapotrzebowanie na skuteczne narzędzia chroniące przed wyciekami nie jest mniejsze.
Nie spotkaliśmy się z firmą która nie stara się chronić swoich danych przed atakiem z zewnątrz. Co jednak w wypadku w którym dane zostają udostępnione lub co gorsza wykradzione od wewnątrz?
Odpowiedzią na to zagrożenie jest Safetica, oprogramowanie DLP które pozwala określić potencjalnie zagrożone obszary naszej infrastruktury informatycznej, kontroluje ruchy w niej wykonywane, a także raportuje lub blokuje wybrane akcje użytkowników.
Powyższe narzędzie instalowane jest na firmowym serwerze, oraz w wersji klienta na komputerach, smartfonach i tabletach udostępnionych pracownikom. Aplikacja kliencka dodatkowo umożliwia pracę w trybie ukrytym (osoby nieuprawnione nie będą posiadać informacji o rodzaju systemu kontrolującego na danym urządzeniu). Administrator systemu posiada dostęp do wszystkich danych gromadzonych przez aplikacje klienckie, oraz do ich graficznych analiz.
Platforma w zależności od konfiguracji rejestruje aktywność użytkowników w czasie pracy na urządzeniach z zainstalowanym klientem (rodzaj i czas aktywności, w tym sieciowej i terminalowej, operacji w eksploratorze, klientach poczty, przeglądarkach, schowku, oraz urządzeniach peryferyjnych), kontroluje też w czasie rzeczywistym działania użytkowników i może całkowicie blokować określone akcje prowadzone na danych zgodnie z poziomami uprawnień operatorów.
Do głównych funkcjonalności Safetica należą:
-
Ochrona kluczowych informacji
-
Zarządzanie kanałami komunikacji
-
Zarządzanie urządzeniami
-
Zarzadzanie autoryzacją nośników
-
Blokowanie stron i aplikacji
-
Szyfrowanie danych
-
Kontrola wydajności pracy
-
Dostęp do webowej platformy zarządczej
Wszystkich Państwa zainteresowanych zakupem aplikacji zachęcamy do kontaktu z działem handlowym Polkas, mailowo na erp@polkas.pl oraz telefonicznie pod 12 634 05 44.