Skip to main content

Dlaczego Krajowy System e-Faktur nie wejdzie 1 lipca?

Powodem, dzięki któremu KSeF nie wejdzie od 1 lipca są krytyczne błędy w systemie, które mogłyby uniemożliwić wystawianie faktur firmom. System do tej pory nie był testowany na dużej ilość dokumentów przechodzących przez system i zdaniem Ministerstwa Finansów mógłby być niewydolny.

Kiedy KSeF wejdzie w życie?

Ministerstwo Finansów nie podało nowego terminu wejścia w życie obowiązku korzystania z KSeFu. Pewne jest natomiast to, że system ten zostanie ostatecznie wprowadzony, ze względu na zbyt duże inwestycję poczynione na ten system oraz konieczność uszczelnienia systemu fakturowania w Polsce.

Dostosowaliśmy system do KSeF-u i co teraz?

Przedsiębiorcy, którzy dostosowali już system do KSeFu mogą dobrowolnie korzystać z systemu elektronicznej wymiany faktur. Konieczne jest tylko uzgodnienie/poinformowanie odbiorców o fakcie wystawiania faktur elektronicznych. Możliwa jest nadal hybrydowa wymiana dokumentów. (część przez KSeF, część normalnie papierowo lub w postaci dokumentów elektronicznych).

Przygotowałem swój system ERP do KSeFu, czy będzie gotowy na zmiany w systemie ministerstwa?

Tak. Zarówno system Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL jak i enova365 w przypadku zmian w strukturze systemu ministerstwa będą dostosowywać swój system do wymogów. Oczywiście aktualizacje i poprawki będą dostępne dla systemów, które posiadają ważną gwarancję Producenta.

Kiedy najlepiej wdrożyć system do obsługi KSeF?

Chociaż oficjalnie przełożono datę obowiązku z korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur, jego uruchomienie w przyszłości jest pewne. Odłożenie w czasie pozwoliło na wydłużenie czasu w jakim trzeba będzie wdrożyć integrację z KSeFem, nie mniej najlepiej nie odkładać tego na ostatnią chwilę. Wcześniejsze przygotowanie się do obsługi KSeF-u, pozwoli w spokoju przetestować komunikację z systemem ministerstwa oraz daje możliwość lepszego przygotowania organizacyjnego. W przypadku czekania na ostatnią chwilę może okazać się, że firmy wdrożeniowe mają duże obłożenie w tym temacie i prace realizowane by były w późniejszym czasie oraz może wiązać się to z wyższymi kosztami.

 

Więcej informacji na temat wdrożenia KSeF można otrzymać od naszych konsultantów. Można skontaktować się z nimi można poprzez e-mail erp@polkas.pl lub telefonicznie 12 634 05 44.