enova365 Handel

Moduł służący do generowania dokumentów sprzedaży i zakupu, a także ofertowania, ewidencji zamówień i obsługi magazynu. Zawiera moduły: Faktury oraz Magazyn, przez co nie może występować w ramach jednej instalacji z enova365 Faktury.

Opis

Posiadane funkcjonalności:

  • Kartoteki kontrahentów.
    Kompleksowy zestaw informacji na temat kontrahentów firmy, banków oraz urzędów. Zawiera dane teleadresowe, listę rachunków bankowych oraz obowiązujące ustalenia handlowe, takie jak: termin płatności, forma płatności, przysługujące rabaty, czy posiadany limit kredytowy. Kartoteka umożliwia również sprawdzenie osób kontaktowych po stronie kontrahenta oraz pozwala prześledzić wspólne transakcje.
  • Karty towarów i usług.
    Zawiera podstawowe informacje na temat danego produktu lub usługi, listę kodów kreskowych, alternatywnych jednostek miar oraz wykaz zamienników. Ewidencjonuje transakcje oraz strony www z opisem.
  • Cenniki.
    Określa ceny danego produktu dla poszczególnych kontrahentów, bądź ich grup. Pozwala zdefiniować ceny sprzedaży oraz ustalić metodą ich wyliczania.
  • Umowy i faktury cykliczne.
    Ewidencjonuje umowy dotyczące dostaw stałych oraz usług z okresowym fakturowaniem.
  • Raporty.
    Generuje raporty zdefiniowane – np. sprzedaż danego towaru lub usługi, sprzedaż wg kontrahentów – oraz daje możliwość tworzenia indywidualnych zestawień. Wszystkie dane eksportuje do plików Excel’a.
  • Definiowalne uprawnienia.
    Każdy użytkownik może mieć indywidualnie zdefiniowane uprawnienia do wybranych obiektów i czynności, w tym do wystawiania określonych typów dokumentów. Można również przypisać opiekunów do konkretnych kontrahentów. Zdefiniowanie wzorców uprawnień pozwala przypisać je do wielu użytkowników jednocześnie.
  • Współpraca z urządzeniami zewnętrznymi.
    enova365 współpracuje z drukarkami fiskalnymi firm: POSNET, Elzab, Innova i Novitus oraz kolektorami danych firmy SKK. W ramach usługi wdrożenia możliwe jest oprogramowanie także innych urządzeń.
  • Magazyny.
    Pozwala na obsługę jednego lub wielu magazynów, filtrowanie list towarów oraz wycenę i zarządzanie zapasami.
  • Deklaracja Intrastat.
    Generuje deklarację Intrastat w oparciu o wystawione w systemie dokumenty oraz zapisuje ją do pliku zgodnego z wytycznymi systemu zgłoszeń elektronicznych.
  • Kaucje.
    Służy do wystawiania dokumentów kaucji oraz pozwala przypisać do wybranego towaru schemat wyliczania liczby opakowań w zależności od jego ilości.
  • Dokumenty.
    Umożliwia wystawianie w różnych walutach dokumentów:

    • sprzedaży – faktur, proform, faktur zaliczkowych i korygujących, paragonów i faktur do paragonów.
    • magazynowych – dokumenty rozchodu (WZ, RW), przychodu (PZ, PW) oraz przesunięcia międzymagazynowe (MM); definiując magazyn można wybrać metodę obrotu (wyceny zapasów FIFO, LIFO lub inne np. wg daty ważności).
    • handlowe – dokumenty zakupu, oferty, zamówienia oraz inne.

    Pozwala kontrolować rozliczenia z kontrahentem poprzez funkcję ostrzeżenia o przekroczeniu limitu kredytowego. Posiada również opcję zablokowania zatwierdzenia dokumentu.

  • Definiowanie nowych dokumentów i powiązań między nimi.
    Pozwala na przygotowanie i zdefiniowanie dokumentów handlowych oraz magazynowych dedykowanych danej firmie. W standardzie możliwe jest generowanie zamówień na podstawie ofert, faktur z zamówień oraz dokumentów magazynowych na bazie danych z dokumentów handlowych.

Korzyści:

  • kompendium informacji o kontrahencie w jednym miejscu
  • szybsze wprowadzanie danych
  • automatyczne wystawianie dokumentów
  • mniejsze ryzyko pomyłek
  • kontrola należności i zobowiązań
  • ewidencja ofert i zamówień
  • dostosowanie obrotu magazynowego do potrzeb firmy

Rekomendowany dla:

  • Firm handlowych
  • Firm handlowo-usługowych
  • Firm produkcyjnych
  • Firm budowlanych
  • Firm oferujących stałe lub cykliczne usługi
  • Administracji publicznej

Szczególnie polecany dla branż:

  • Handel / e-commerce
  • Produkcja
  • Finanse / HR
  • Administracja publiczna
  • Bankowość / ubezpieczenia
  • Outsourcing pracowników
  • Edukacja / szkolenia
  • Logistyka i spedycja
  • Budownictwo / nieruchomości
  • Utilities / użyteczność publiczna
  • Organizacje pożytku publicznego
  • Sztuka, rozrywka i media

Stanowiska:

  • Fakturzysta
  • Magazynier
  • Pracownik sprzedaży
  • Pracownik marketingu
  • Szkoleniowiec

Biznes:

  • Sprzedaż i zaopatrzenie
  • Obsługa szkoleń
  • Działalność serwisowa
  • Działalność wypożyczalni
  • Zarządzanie produkcją