Skip to main content

E-commerce- czyli szeroko rozumiany handel elektroniczny, to rozwiązania które wyznaczają nowe kierunki w biznesie a jednocześnie wspomagają tradycyjnie prowadzoną działalność handlową. Obecny rynek sprzedaży to zacięta walka o klienta. Firmy konkurują między sobą a podstawowym sposobem na pozyskiwanie klientów nadal jest reklama i drastyczne „ cięcie” cen. Sposobem na wyprzedzenie konkurencji jest niewątpliwie sprzedaż wielokanałowa, zwłaszcza usługi e-commerce.

Każde rozwiązanie handlu internetowego jest zbudowane na bazie centralnego systemu, który jest platformą informatyczną do ich rozwoju. Na tej podstawie powstają zarówno systemy obsługi klientów, sprzedaży, promocji jak i stanów magazynowych. Ułatwiają one utrzymywanie  relacji z klientami, umożliwiają tworzenie akcji marketingowych, przez co zapewniają indywidualne podejście do potencjalnego odbiorcy.

Usługi e-commerce to nie tylko handel elektroniczny ale znacznie szerszy obszar, który obejmuje segment B2C ( Business- to- consumer). Jest to ogół relacji występujących pomiędzy firmą a klientem końcowym. Usługi e-commerce to trudny rynek a ich rozwój przebiega stopniowo wraz ze  wzrostem świadomości klientów.
Aby w pełni wykorzystać w swojej firmie różne sposoby sprzedaży oraz promocji w Internecie,  warto zastanowić się nad wykorzystaniem zintegrowanego systemu do zarządzania firmą.

Współpraca z partnerami będzie przebiegała sprawnie, przy wykorzystaniu rozwiązania Business to Business (B2B). Dzięki aplikacji Comarch ERP Pulpit Kontrahenta  każdy uprawniony użytkownik ma możliwość za pomocą przeglądarki internetowej złożyć zamówienie on-line, sprawdzić dostępność towaru, po złożeniu zamówienia śledzić jego status, mieć wgląd w swoje warunki handlowe oraz w historię zamówień. Zaletą takiego rozwiązania jest przede wszystkim oszczędność czasu ze względu na przeniesienie części realizacji procesów, które są związane z obsługą zamówień. Tym samym minimalizujemy ryzyko popełnienia pomyłek przez pracowników.

W skutecznej sprzedaży internetowej z pomocą przyjdzie nam narzędzie Comarch ERP e- Sklep.  Wirtualny sklep powinien posiadać możliwość integracji z innymi serwisami handlowymi. Dzięki współpracy z Facebookiem, Allegro czy z porównywarkami cen, możliwe jest wejście na rynek internetowy a dzięki dodatkowym kanałom sprzedaży, zwiększenie dochodów. Serwisy handlowe to nie wszystko. Do prawdziwego funkcjonowania, sklep internetowy potrzebuje dodatkowych integracji m.in. z systemami płatności, firmami kurierskimi czy systemami porównywania cen. Comarch e- sklep jest dostępny zarówno w wersji stacjonarnej (instalacja na własnym serwerze), jak i w chmurze Comarch, co oznacza dostęp do sklepu z każdego miejsca, z każdego komputera i urządzenia mobilnego. Wszystkie dane są przechowywane i zabezpieczone na wirtualnych serwerach Data Center. Dzięki integracji Comarch ERP w prosty sposób mamy możliwość eksportu  towarów do sklepu, obsługi zamówień oraz zarządzanie magazynami.

Przy tworzeniu witryny e-sklepu i tworzeniu i tworzeniu oferty warto pamiętać o wyróżnieniu strony tak, aby była ona widoczna w internecie. Pozycjonowanie to gwarancja ruchu na witrynie www i choć większość po odwiedzeniu jej natychmiast ją opuści, to będą i tacy, którzy zdecydują się złożyć zamówienie.
Oprogramowanie Comarch e -Sklep to rozwiązanie w pełni zsynchronizowane z innymi systemami Comarch ERP. Umożliwia to pełną automatyzację sprzedaży przez internet a prowadzony na tak solidnych podstawach handel, pozwala na utrzymanie wysokiego poziomu świadczonych usług i elastyczność w kontaktach z klientem.