Skip to main content

Jako firma od lat działająca multi-platformowo bardzo często porównujemy z klientami wspierane przez nas systemy. Nie jest tajemnicą, że zawsze staramy się dobrać rozwiązanie najlepsze dla danej firmy, a to wymaga poznania wszystkich, mocnych i dyskusyjnych stron oprogramowania.

Poniżej postaramy się Państwu przybliżyć systemy ERP, które zostały stworzone przez autoryzujących nas producentów.

Comarch ERP Optima

System doskonale znany w sektorze małych i średnich firm. Klasyczny interfejs oparty o tak zwana wstążkę pozwala na szybki dostęp do potrzebnych funkcji. Oprogramowanie pozwala na odwzorowanie większości procesów w firmie, kontrole uprawnień użytkowników, czy głęboka personalizacja ustawień. Dodatkowym atutem jest kompatybilność z rozwiązaniami e-commerce i B2B przygotowanymi przez Comarch.

Jeżeli chodzi o bolączki – system odwzorowuje produkcję w minimalnym zakresie, opartym o kompletację magazynową. Jest też nieco mniej zautomatyzowany w module kadrowo-płacowym, oraz nie posiada wersji mobilnej odwzorowującej w 100% funkcjonalność.

Plusy:

  • +baza danych SQL
  • +klasyczny interfejs
  • +możliwość głębokiej modyfikacji
  • +kompatybilność z innymi platformami Comarch.
  • +relatywnie niski przedział cenowy
  • +ekonomiczna wersja w chmurze
  • +możliwość skorzystania z powiązanych usług (iBard)

Minusy:

  • -brak odwzorowania technologii produkcji
  • -niższa automatyzacja procesów
  • -brak wersji na urządzenia mobilne
enova365

Oprogramowanie krakowskiej firmy Soneta jest oparte o nowoczesna platformę .Net, jego interfejs jest bardzo intuicyjny, czerpie garściami z głównych nurtów projektowania graficznego interfejsu użytkownika. Co więcej w wersji multi oprogramowanie jest dostosowane do pracy w ramach dowolnego urządzenia (komputer, tablet, smartfon). System jest przygotowany do egzekwowania komend masowych, co dalece automatyzuje prace na bazie danych. Zaawansowany mechanizm cech wersji złotej systemu pozwoli odwzorować niemal każdy proces zachodzący w firmie. Dodatkowo Soneta zabudowała bardzo przyzwoity BI, który zadowoli niejednego managera firmy.

Plusy:

  • +baza danych SQL
  • +intuicyjny interfejs
  • +.Net
  • +mechanizm cech
  • +wersja na urządzenia mobilne
  • +operacje masowe (automatyzacja)
  • +dobrze rozwiązany BI
  • +elastyczne ceny licencji

Minusy:

  • -niskie możliwości modyfikacyjne wersji srebrnej
  • -relatywnie wysoki koszt wersji w chmurze Azure
Comarch ERP XL

System ERP XL to od lat wół roboczy w firmach produkcyjnych. Mimo swojego skomplikowania ma swoich zwolenników. Przez lata został również unowocześniony i obecnie nie odstaje od młodszych platform ERP. System stworzony z myślą o logistyce i produkcji posiada zaszyte zaawansowane mechanizmy odwzorowania procesów technologicznych, połączone z BI opartym o kostki olapowe.

Jako platforma ERP XL współpracuje oczywiście z innymi rozwiązaniami Comarch, co pozwala na kompleksową obsługę przedsiębiorstwa.

Plusy:

  • +baza danych SQL
  • +rozbudowane odwzorowanie produkcji
  • +zaawansowany BI
  • +kompatybilność z innymi platformami Comarch
  • +ciągły rozwój platformy

Minusy:

  • -skomplikowany interfejs
  • -bardzo czasochłonna konfiguracja
  • -modyfikacje wymagają sporej wiedzy programistycznej
  • -wysoka cena licencji
Sage Symfonia 2.0

Symfonii 2.0 (nie mylić z Symfonia ERP) nie można do końca nazwać zintegrowanym systemem zarządzania. Jest to raczej klaster współpracujących ze sobą programów, działających o własne bazy danych, komunikujące się ze sobą na zasadzie ich synchronizacji. Symfonia, mimo sporego grona użytkowników jest systemem przestarzałym, technologicznie odstającym od swoich konkurentów. Nie jest tajemnicą, że producent stopniowo wygasza wsparcie kolejnych części oprogramowania kosztem nowej platformy, wiąże się to niestety z dodatkowymi kosztami ponownego zakupu oprogramowania, jak w wypadku ostatniej (obligatoryjnej) zmiany w obszarze kadrowo płacowym.

Plusy:

  • +Relatywnie niski koszt dla biur rachunkowych
  • +Interfejs nie zmienił się przez lata obecności na rynku

Minusy:

  • -plikowe bazy danych
  • -brak spójnej bazy
  • -BI w powijakach
  • -niskie możliwości modyfikacji
  • -skomplikowana konfiguracja
  • -nieplanowane koszty dodatkowe.

Mamy nadzieję, że powyższe porównanie pozwoli Państwu zawęzić wybór systemu. Dodatkowo nasz dział handlowy jest stale do Państwa dyspozycji, jeśli wymagane byłyby bardziej szczegółowe informacje.