1) Utrata kontroli nad magazynem, pojawiające się nagle braki magazynowe czy rozjeżdżające się stany. Kiedy wielkość magazynu wzrasta, spływa coraz więcej zamówień, a pojawiające się przestoje spowodowane brakiem towaru dają się we znaki, dobrze wdrożyć oprogramowanie, które pomoże uporządkować magazyn, kontrolować stany, przypomni o konieczności zamówienia towaru, a nawet umożliwi złożenie zamówienia u dostawcy.
2) Wzrastający natłok papierowej dokumentacji przechodzącej z rąk do rąk przez kolejne osoby w firmie i kolejne etapy może znacznie wpłynąć na wydłużanie się procesów i czas oczekiwania na wprowadzenie danych, a zagubione dokumenty przysporzyć mogą nie lada problemu. Elektroniczny obieg dokumentów automatyzuje większość prac związanych z dokumentacją – przyspiesza procesowanie, zmniejsza ryzyko błędu i zapewnia bezpieczeństwo dokumentacji.
3) Decyzja o przeniesieniu księgowości z zewnętrznego biura rachunkowego do firmy zawsze wiąże się z zakupem oprogramowania dla przyszłej księgowej. Warto wybrać takie, które zintegruje się z firmowym systemem lub pozwoli na zarządzanie całą firmą z księgowością włącznie.
4) Potrzeba zebrania danych dotyczących klientów i kontrahentów w jednym, łatwo dostępnym miejscu. System ERP znacznie ułatwia kontakt i współpracę z kontrahentami i klientami – pozwala na wgląd we wszystkie dane ich dotyczące, historie transakcji, informacje dotyczące cenników i rabatów przypisanych do konkretnej firmy czy nabywcy. Daje również możliwość wysyłania korespondencji czy upomnień windykacyjnych wprost z systemu – wszystko jest więc pod ręką, w jednym miejscu.
5) Kiedy firma się rozrasta, rozdziela na kilka oddziałów lub składa z kilku spółek, bardzo ważna jest płynna komunikacja i wymiana danych pomiędzy nimi. Połączenie ich spójnym systemem, który umożliwia dostęp do firmowych danych wszystkim uprawnionym osobom, niezależnie od miejsca ich pracy pozwala oszczędzać czas, zapewnia wiele korzyści oraz daje poczucie bezpieczeństwa.