Integrator enova – Apilo

Integrator autorstwa firmy POLKAS, pozwalający na wymianę informacji o zamówieniach które wpłynęły do Apilo, stanach towarowych i zrealizowanych płatnościach. Dzięki temu system ERP posiada informacje o istniejących zamówieniach.

Kategoria:

Opis

Główne założenia integratora:

Pobieranie zamówień i tworzenie na ich podstawie dokumentów w enova365 oraz odsyłanie informacji o utworzonych dokumentach do Apilo. Tworzone dokumenty zdefiniowane są na podstawie konfiguracji zapisanej w bazie danych klienta.

Możliwe jest:

  • Wystawianie dokumentów w walucie PLN oraz obcej
  • Wystawianie dokumentów z różna definicja lub seria
  • Na potrzeby sprzedaży zagranicznej ustawianie dynamicznie stawki VAT na pozycjach w zależności od kraju – VAT OSS/WDT.

Obsługa kartotek towarowych obejmuje:

  • Aktualizacja i eksport nowych kartotek towarowych z ERP do serwisu
  • Aktualizacja stanów magazynowych z ERP do serwisu (możliwa wielomagazynowość)
  • Aktualizacja cen z ERP do serwisu

Cały mechanizm oparty jest o harmonogram zadań – PolkasService lub Soneta.HarmonogramZadan.
Zamówienia nie są dodawane bezpośrednio po ich utworzeniu lecz po upływie określonego interwalu.
Interwal ten jest określany dla konkretnej akcji tzn. osobno dla importu zamówień, osobno dla stanów magazynowych. Umożliwia to stosunkowo częste weryfikacje nowych zamówień.

Akcje dotyczące dokumentów oparte są o statusy. Pobierane są zamówienia tylko w konkretnych statusach (możliwe jest pobieranie z wielu statusów). Możliwe jest również określenie pobierania tylko opłaconych zamówień lub tych z płatnością zdefiniowana jako pobranie. Po wykryciu zamówienia w danym statusie integrator tworzy w enova365 odpowiedni dokument.

Po poprawnym utworzeniu dokumentu w ERP integrator przenosi zamówienie do kolejnego statusu, w związku z czym z poziomu Apilo jesteśmy w stanie jasno określić na jakim etapie realizacji znajduje się zamówienie. Podczas importu zamówienia integrator może weryfikować pokrycie magazynowe dla zamówienia w ERP. W przypadku braku pokrycia zamówienie zostaje przeniesione do statusu zdefiniowanego jako brak stanu.

W przypadku napotkania innych problemów podczas wykonywania akcji zamówienie przenoszone jest do określonego statusu ( z reguły wystąpił błąd). Typowe błędy:

  • Brak towaru w enova365 o określonym kodzie EAN/SKU
  • Brak zdefiniowanego mapowania płatności
  • Brak zdefiniowanego mapowania pochodzenia zamówienia (sklep zewnętrzny/zamówienie dodane ręcznie).

Formy płatności na dokumentach mapowane według sposobu płatności w Apilo (ID sposobu płatności) oraz płatności w enova365. Mapowanie form płatności znajduje się w bazie danych enova365. Umożliwia to dodanie mapowań dla płatności zdefiniowanych w ERP bez potrzeby tworzenia dla każdego rodzaju płatności nowej płatności w enova365.

Podstawowy przebieg zamówienia:

  • ImportZamowienia – utworzenie dokumentu zamówienia w enova365 (ZO/0001)
  • UtworzenieDokumentuWRelacji – utworzenie dokumentu faktury w enova365 w relacji do poprzednio utworzonego zamowienia (FV/0001)
  • WydrukDokumentuPDF – wygenerowanie dokumentu PDF i odesłanie go jako załącznik do Apilo

Wydruki przypisywane są wedle definicji dokumentów w enova365. Co daje możliwość wysyłki różnych wydruków (np. w innym języku).

Automatyczna wysyłka mailowa wygenerowanych wydruków jest możliwa, natomiast jest to mechanizm samego APILO – nie dotyczy bezpośrednio integratora.

Definiowanie tworzonych dokumentów jest możliwe przez udostępniona złożona konfiguracje. W przypadku braku możliwości skonfigurowania tak, aby spełnić Państwa potrzeby możliwe jest dodanie takiej konfiguracji.

Projekt jest na bieżąco rozwijany tak, aby spełnić wymagania jak największej grupy klientów.

Kompatybilny z systemem: enova365

Umów spotkanie