Comarch OPTIMA jest flagowym produktem krakowskiego producenta systemów informatycznych klasy ERP, firmy Comarch, przeznaczonym dla firm z sektora MSP. Do tej pory jego użytkownicy skarżyli się przede wszystkim na powolne działanie programu. Mając na uwadze te zastrzeżenia, firma Comarch wypuściła na rynek pod koniec maja jego nową wersję – 2012.5.1.
System Comarch OPTIMA w nowej odsłonie – oprócz podniesienia wydajności – wzbogacony został o dodatkowe formularze deklaracji PIT. Producent w znaczny sposób ułatwił również jego integrację ze sklepem internetowym iSklep24. Wartym pokreślenia udogodnieniem jest też ułatwienie i przyspieszenie bieżącej pracy i takich czynności, jak logowanie do systemu, fakturowanie, przygotowywanie i składanie ofert oraz naliczanie wypłat wraz z kalendarzem absencji pracowników.
Dla użytkowników programu Comarch OPTIMA w jego nowej wersji wprowadzono też udogodnienia branżowe:
-
dla biur rachunkowych: Comarch umożliwił integrację OPTIMY z aplikacją iFaktury24, między innymi w zakresie importu kontrahentów,
-
dla firm handlowych i usługowych: Comarch OPTIMA posiada moduł Analizy Business Intelligence, w którym w wersji 2012.5.1 programu pojawiło się kilka nowych raportów, umożliwiających wyświetlanie analiz i zestawień z zakresu środków trwałych, serwisu i magazynu.
Obserwując planowane zmiany prawne, firma Comarch już przygotowuje się do dostosowania swojego oprogramowania do przygotowywanej i wstępnie opublikowanej przez Ministerstwo Finansów nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług.