Sprzedaż za pośrednictwem stron internetowych jest coraz bardziej popularna zarówno wśród przedsiębiorców jak i wśród zwykłych konsumentów. W związku z tym że dostęp do internetu ma coraz więcej użytkowników wzrasta też grono chętnych do dokonywania e-zakupów. Zakupy w internecie ze względu na duży komfort ( zakupy bez wychodzenia z domu) i wygodę przyczyniły się bez wątpienia do sukcesu sklepów internetowych. Duża konkurencja powoduje że właściciele sklepów internetowych wciąż zastanawiają się co zrobić aby udoskonalić marketing internetowy a tym samym zwiększyć sprzedaż. Często też właściciele platform internetowych którzy borykają się z małą sprzedażą zadają sobie pytanie dlaczego inni sprzedawcy co miesiąc mają stałe wzrosty? Podstawowym błędem który popełniają przedsiębiorcy z marnymi wynikami sprzedaży jest kopiowanie technik marketingowych od tych którzy też nic nie osiągają w sprzedaży bądź od dużych firm które na tzw. marketing internetowy mają przeznaczony naprawdę spory budżet.
Czym tak naprawdę jest marketing internetowy? Jak skutecznie prowadzić biznes w internecie?
Na pewno pod pojęciem marketingu internetowego nie kryje się kopiowanie tego co robi konkurencja. Żeby zwiększyć sprzedaż niewątpliwie trzeba się wyróżnić a tym samym zaistnieć w internecie. Dobrym sposobem jest sprawdzenie wcześniej technik marketingowych które okazały się skuteczne w danej branży i ich wykorzystanie w jak największym stopniu. Trzeba umieć się wypromować! To zasada stara jak świat i na pewno skuteczna. Należy pamiętać przy tym że biznes w internecie nie prowadzi się ze sklepem tylko z ludźmi. Ale jak dotrzeć do klientów z informacją akurat w momencie kiedy naprawdę jej potrzebują? Rozwiązaniem jest tzw. behavioral commerce czyli narzędzie do efektywnej interakcji z klientami sklepów internetowych. Technologia ta pozwala na monitorowanie wszelkich akcji klienta w sklepie internetowym. Za pomocą tzw widgetów czyli zakładek do stron internetowych możemy skutecznie zwiększyć sprzedaż, zachęcić klienta do zarekomendowania sklepu i jego produktów.
Jak działają zakładki?
W przypadku gdy klient odwiedzając nasz e-sklep napotka przeszkody które zniechęcą go do dokonania zakupu otrzyma w formie wysuwającej się bocznej zakładki informację, wiadomość czy inny komunikat który w istotny sposób zachęci go do sfinalizowania transakcji.
Niezależnie od tego jaką metodę zwiększenia zysków wybierzemy zawsze należy pamiętać o tym że największym wyzwaniem w e-sprzedaży jest budowa zaufania klienta.