Ilość firm pracujących na oprogramowaniu Comarch ERP Optima rośnie lawinowo. W chwili obecnej jest ich już ponad 70 000, a liczba ta stale rośnie. Jest to zupełnie zrozumiałe, gdyż Optima to system dający wiele możliwości, w bardzo przystępnej cenie. Elementem składowym tej ceny jest tak zwany upgrade, w skład którego wchodzi asysta – telefoniczna i mailowa pomoc konsultantów Comarch.
W trosce o jak najwyższą jakość tej pomocy Comarch zmuszony jest wprowadzić dodatkową odpłatność za pomoc telefoniczną. Upgrade będzie teraz dwojakiego rodzaju:
-
Upgrade podstawowy (czyli świadczony w takiej cenie jak dotychczas) – obejmował będzie dostęp do nowych wersji programu Comarch ERP Optima oraz pomoc mailową.
-
Upgrade premium (czyli nowość w ofercie Comarch) – obejmował będzie oprócz powyższych również przede wszystkim pomoc telefoniczną z Comarchu, a także dostęp do 4 dowolnych kursów e-learningowych. Skutkował będzie też wyższym priorytetem obsługi zgłoszeń mailowych.
Upgrade premium w życie wejdzie od września. Koszt miesięczny wynosił będzie 175 PLN netto, koszt roczny 1 750 PLN netto. Dla biur rachunkowych i podmiotów powiązanych będą to odpowiednio ceny 210 PLN netto (miesiąc) i 2 100 PLN netto (rok). Będzie istniała też możliwość wykupu upgradu na kilka miesięcy, maksymalnie na 12 wprzód.
Użytkownicy, którzy zakupili Optimę przed 31 stycznia bieżącego roku pomoc telefoniczną świadczoną będą mieli do czasu wygaśnięcia gwarancji bez zmian, natomiast ci którzy kupili program lub upgrade po 1 lutego 2019 z pomocy na dotychczasowych zasadach korzystać będą mogli do czasu wprowadzenia upgradu premium, potem będą mogli zdecydować się na wykupienie prawa do pełnego wsparcia Comarchu lub korzystać z usług Partnera.
Powyższe informacje na skrzynki mailowe użytkowników trafią w maju. Rozróżnienie dwóch wariantów upgradów dotyczyć będzie tylko programu Comarch ERP Optima w wersji stacjonarnej, sposób świadczenia wsparcia dla firm pracujących na Optimie w modelu usługowym nie zmienia się.