Zmiany w przepisach spowodowały wysyp nowych wersji systemów ERP – nie inaczej jest w przypadku Comarch ERP Optima. Wersja 2020.0.1 udostępniona w ubiegłym tygodniu obejmuje oczywiście dwie najbardziej istotne zmiany prawne, czyli 17% progu podatkowego i mechanizm podzielonej płatności, czyli Split Payment. Ale to nie wszystko – nowa wersji Comarch ERP optima to ponad 70 nowości i ulepszeń.
Wśród nich na szczególną uwagę zasługują:
- Integracja z InPost Allegro i InPost Paczkomaty – możliwość nadawania przesyłek za pośrednictwem InPost
- Weryfikacja rachunków bankowych w wykazie podatników VAT
- Umożliwienie stosowania dłuższych haseł operatorów
- Możliwość naliczania zajęcia wynagrodzenia z uwzględnieniem wszystkich wypłacanych pracownikowi w danym miesiącu wypłat
- Import/eksport czasu pracy dla zleceniobiorców z/do arkusza Excel
- Blokada edycji czasu pracy za okres, za który została naliczona pracownikowi wypłata etatowa
- Wielokrotne dodawanie tego samego kontrahenta wraz ze wskazaniem dla niego różnych odbiorców – ułatwia to fakturowanie np. sieci sklepów.
- Nowe raporty w module Analizy BI, dotyczące PPK.
Aktualizacja systemu pozwala więc nie tylko na pracę w zgodzie w przepisami prawa, ale także rozszerza jego funkcjonalności i ułatwia użytkownikowi korzystanie z programu. Wszystkich zainteresowanych aktualizacją Comarch ERP Optima zapraszamy zatem do kontaktu z naszymi specjalistami.